Een HAES HR-Professional aan het woord | Service met een hoofdletter S

15-04-2015 16:25

Door Emile Thewissen, initiator/mede-eigenaar van HAES, HR-professional en organisatiebegeleider

Onlangs gaf de boordcomputer van mijn auto aan dat het tijd was voor een servicebeurt. Ik heb deze auto vorig jaar in het uiterste oosten van het land gekocht en het is voor mij geen optie om de beurt daar te laten doen. Nu zitten wij met ons kantoor schuin tegenover een autobedrijf, dus gemakshalve en op voorspraak van mijn collega besloot ik daar naartoe te lopen om een afspraak te maken.

Ik werd hartelijk ontvangen en een afspraak was zo gemaakt. De eigenaar is een zeer aardige man die zijn bedrijf in zijn eentje runt. Nu heb ik in het verleden al heel wat autogarages gezien, maar zo'n nette werkplaats als deze had ik nog nooit meegemaakt. Mijn eerste indruk was erg positief.

Op de dag van de afspraak loop ik de garage binnen en ik word ontvangen met ‘Goedemorgen meneer Thewissen, u komt uw Volvo en de sleutel brengen!’ We spreken nog wat zaken door en ik loop naar de overkant om aan mijn werkdag te beginnen. Tegen elf uur die ochtend gaat de telefoon. Het is Jeroen, de eigenaar van de autogarage. Er zijn nog wat extra werkzaamheden, zoals remblokken, remschijven en ruitenwisserbladen die vervangen moeten worden. Of het goed is dat hij die werkzaamheden uitvoert? Hij adviseert mij tevens andere banden te nemen, want de banden die er nu onder zitten, zijn redelijk gesleten en bovendien zijn twee banden van een ander merk! Ik zeg hem dat hij mag doen wat gedaan moet worden en bedank hem voor zijn belletje. 

Op de afgesproken tijd steek ik de straat weer over en loop richting de garage, waar ik mijn auto al klaar zie staan. Gewassen en wel. Bij binnenkomst word ik wederom hartelijk begroet. We spreken de gedane werkzaamheden nog even door. Het type banden dat ik wil hebben, is niet op voorraad, maar de banden reeds besteld en zullen een dag later worden geleverd. Voor het monteren maken we gelijk een nieuwe afspraak en dat kan meteen na het weekend op de maandag. Ik wil gaan betalen voor de servicebeurt, maar Jeroen zegt dat we dat maandag wel tegelijk doen, als alles in orde is gemaakt. Ik bedank hem voor zijn goede service en wens hem een prettig weekend. Ik stap in mijn auto om naar huis te rijden en zie tot mijn positieve verbazing dat de auto ook van binnen is schoongemaakt! 

En zo denken wij er met HAES (HR Als Een Service) net zo over. Precies waar service voor moet staan: meer krijgen dan je verwacht, ofwel service met een hoofdletter S.

Deel dit bericht

Wij werken voor: