Gezamenlijk naar een succesvolle organisatie

23-07-2015 13:50

Succesvolle organisaties zijn open, eerlijk en pragmatische ingerichte organisaties met een informele directie. De verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie en medewerkers worden op een juiste manier gewaardeerd. Vertrouwen in hun medewerkers is de basis van die organisaties. Ze hebben directe lijnen en vaak een klein managementteam waardoor hiƫrarchie wordt beperkt. Er is meer aandacht voor de medewerkers waarbij er een duidelijk doel is: het leveren van concrete, werkelijke toegevoegde waarde voor de klanten, hoofdzaken worden daardoor meer van bijzaken gescheiden. Hierdoor ontstaat meer betrokkenheid en enthousiasme in de organisatie. Medewerkers worden innovatiever, creatiever en klantgerichter. Het uiteindelijke resultaat: de organisatie gaat beter presteren.

De juiste mix

Organisaties kunnen optimaal functioneren wanneer medewerkers de juiste mix van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid ervaren. Sturen op basis van vertrouwen in plaats van controle is op de lange termijn het meest duurzaam. Het zorgt voor succesvolle, flexibele en innovatieve organisaties. Mensen willen graag werken voor dit soort organisaties.

De juiste informatie

Betrek medewerkers in het proces door ze te voorzien van de juiste informatie. Ga gezamenlijk op zoek naar oplossingen op het gebied van innovatie en ontwikkeling. Zorg ervoor dat vakmanschap, talenten en specialismen worden gewaardeerd en dat ontwikkeling, doorgroeimogelijkheden, beloning en waardering hierop aansluiten. Op die manier ontstaat een stabiel fundament voor een duurzame en succesvolle organisatie.

Deel dit bericht

Wij werken voor: